Music Review – Rob Zombie – Hellbilly Deluxe 2 – Roadrunner

Av | januar 1, 2022

Rob Zombies siste album «Educated Horses» markerer en stilmessig stor vending for Metals favoritt skrekkhund; Mindre dritt, tyngre på en countrycrawl-stemning (en åpenbar trend foraktet fra Zombie ‘The Devil’s Rejects), og inneholder noen av hans beste singler på mange år (shredder ‘American Witch’ for nybegynnere), ‘Educated Horses’ hevet standarden for hva et album kunne oppnå. Teknisk Rob Zombie.

En ny utflukt «Hellbilly Deluxe 2» er teoretisk sett en tilbakekalling av hans stjernealbum med samme navn, selv om de som er ivrige etter neste «Dragula» uten tvil vil stå igjen og klø seg i skallen. Jada, merkevarens skrekklåttitler stemmer (forskjellene i «varulver» og «kvinner» er et konstant tema), men gjør ingen feil – dette er Rob Zombies film om en glam-punk-plate. Fra stil-overdrevne kunstverk (Robs store swoops for å inkludere nakenbilder av kona Sherry Moon Zombie) til hans rasende debutsingel ‘Sick Bubblegum’, HB 2s sang er mer T. Rex enn Black Sabbath.

Death and Destiny Inside The Dream Factory er ømere enn garderobegulvet på Motley Crue, og ‘Burn’ rocker hardt og tungt på ‘bomp-bomp-ba-bow!’ En vokalmelodi som er sukkersøt nok til å gi en mann Kool Aid en bonus. Noen av låtene høres ut som filler («Virgin Witch»), og Rob regisserer til og med den indre «Mr. Roboto»-sangen på det snodige sporet «Cease To Exist.» Avsluttende med den ni minutter lange filmatiseringen av «The Man Who Laughs», er «Hellbelly Deluxe 2» absolutt et interessant nytt kapittel i Rob Zombies bok, men for gjenspillingsverdi vil du sannsynligvis ha lyst på Cliff’s Notes og vil at han skal marker noen stier Main.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.